A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills

This paper offers a discrete quantitative study by means of a correlation study between telematic simulation and progress in English language skills. This pursues a double aim: to test whether telematic simulation is an efficient tool in English language acquisition, and contribute to research based...

Szczegółowa specyfikacja

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Główni autorzy: Angelini, María Laura, García-Carbonell, Amparo, Martínez-Alzamora, Nieves
Format: info:eu-repo/semantics/article
Język:spa
Wydane: REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE). 2017
Hasła przedmiotowe:
Dostęp online:https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1100
Etykiety: Dodaj etykietę
Nie ma etykietki, Dołącz pierwszą etykiete!
id repositorioinstitucional-20.500.12930-6231
record_format dspace
spelling repositorioinstitucional-20.500.12930-62312023-05-09T15:05:16Z A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills Estudio de correlación entre la simulación telemática y las destrezas lingüísticas en inglés Angelini, María Laura García-Carbonell, Amparo Martínez-Alzamora, Nieves Simulación y juego aprendizaje a través de la experiencia simulación telemática metodologías activas aprendizaje de lenguas This paper offers a discrete quantitative study by means of a correlation study between telematic simulation and progress in English language skills. This pursues a double aim: to test whether telematic simulation is an efficient tool in English language acquisition, and contribute to research based on language classroom practice for specific purposes. The study was carried out with an experimental population of 50 students of the telecommunications engineering major in the Universitat Politècnica de Valencia. The study estimated the correlation coefficients between the variables usefulness, pre-treatment level, skill progress, factors that affect progress, the contribution of the parts of telematic simulation and the progress in ability and attitude. Confidence levels of 95% were determined with the bootstrap method. The results obtained confirm a strong correlation between telematic simulation and progress in language skills, and between telematic simulation and progress in transversal or professional skills. El artículo trabajo presenta un estudio cuantitativo discreto mediante un estudio de correlación entre la simulación telemática y el progreso en destrezas lingüísticas en inglés. Persigue dos objetivos: comprobar si la simulación telemática constituye una herramienta eficaz en la adquisición de la lengua inglesa y contribuir a la investigación que parte desde la práctica en el aula de lenguas para fines específicos. El estudio se realizó con una población de 50 estudiantes de la carrera de Ingeniería en Telecomunicación de la Universitat Politècnica de València. Se han estimado los coeficientes de correlación entre las variables utilidad, nivel pre-tratamiento, progreso en destrezas, factores que influyen en el progreso, contribución de las partes de la simulación telemática y progreso en capacidades y actitud, y se han determinado los intervalos de confianza al 95% por el método bootstrap. Los resultados obtenidos confirman que existe una fuerte correlación entre la simulación telemática y el progreso en destrezas lingüísticas como también entre la simulación telemática y el progreso en habilidades transversales o profesionales. 2017-01-10 2021-06-03T03:08:17Z 2021-06-03T03:08:17Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1100 10.24320/redie.2017.19.1.1100 https://hdl.handle.net/20.500.12930/6231 spa https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1100/1512 https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1100/1515 https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1100/1916 Derechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativa text/html application/pdf application/xml REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE). Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 No. 1 (2017); 141 - 156 Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 Núm. 1 (2017); 141 - 156 1607-4041
institution Repositorio Institucional
collection DSpace
language spa
topic Simulación y juego
aprendizaje a través de la experiencia
simulación telemática
metodologías activas
aprendizaje de lenguas
spellingShingle Simulación y juego
aprendizaje a través de la experiencia
simulación telemática
metodologías activas
aprendizaje de lenguas
Angelini, María Laura
García-Carbonell, Amparo
Martínez-Alzamora, Nieves
A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills
description This paper offers a discrete quantitative study by means of a correlation study between telematic simulation and progress in English language skills. This pursues a double aim: to test whether telematic simulation is an efficient tool in English language acquisition, and contribute to research based on language classroom practice for specific purposes. The study was carried out with an experimental population of 50 students of the telecommunications engineering major in the Universitat Politècnica de Valencia. The study estimated the correlation coefficients between the variables usefulness, pre-treatment level, skill progress, factors that affect progress, the contribution of the parts of telematic simulation and the progress in ability and attitude. Confidence levels of 95% were determined with the bootstrap method. The results obtained confirm a strong correlation between telematic simulation and progress in language skills, and between telematic simulation and progress in transversal or professional skills.
format info:eu-repo/semantics/article
author Angelini, María Laura
García-Carbonell, Amparo
Martínez-Alzamora, Nieves
author_facet Angelini, María Laura
García-Carbonell, Amparo
Martínez-Alzamora, Nieves
author_sort Angelini, María Laura
title A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills
title_short A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills
title_full A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills
title_fullStr A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills
title_full_unstemmed A Correlation Study between Telematic Simulation and English Language Skills
title_sort correlation study between telematic simulation and english language skills
publisher REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).
publishDate 2017
url https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1100
_version_ 1792610455872602112