Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla
This paper analyzes how full-time, part-time and hourly-contract teachers in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (BUAP) use Information and Communication Technologies (ICTs) in their academic activities. In the quantitative and correlational research, a 26-item questionnaire was administer...
Tallennettuna:
Päätekijät: | , , |
---|---|
Aineistotyyppi: | info:eu-repo/semantics/article |
Kieli: | spa |
Julkaistu: |
REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).
2017
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1270 |
Tagit: |
Lisää tagi
Ei tageja, Lisää ensimmäinen tagi!
|
id |
repositorioinstitucional-20.500.12930-6253 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
repositorioinstitucional-20.500.12930-62532023-05-09T15:05:02Z Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla El uso de las TIC en las prácticas académicas de los profesores de la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla Cortes, Carolina Tapia Navarro Rangel, Yadira De la Serna Tuya, Andres Saúl Information technology teaching higher education Uso de TIC instituciones de educación superior This paper analyzes how full-time, part-time and hourly-contract teachers in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (BUAP) use Information and Communication Technologies (ICTs) in their academic activities. In the quantitative and correlational research, a 26-item questionnaire was administered to 71 teachers. The results obtained show that hourly-contract teachers between 25 and 38 years of age tend to make greater use of ICTs. It was found that the most widely used technologies by teachers were e-mail, multimedia presentations and webpages in general, whereas forums, virtual laboratories and video-conferences were the least used. Este artículo analiza cómo utilizan las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en sus actividades académicas los profesores de tiempo completo, medio tiempo y por horas de la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (BUAP). En la investigación, de corte cuantitativo con un diseño correlacional, participaron 71 profesores, a quienes se les aplicó un cuestionario compuesto por 26 reactivos. Los resultados obtenidos indican que los profesores contratados por hora y en un rango de edad entre 25 a 38 años tienden a hacer un mayor uso de las TIC. En cuanto a las tecnologías más utilizadas por los profesores se encontraron: el correo electrónico, las presentaciones multimedia y las páginas web generales; mientras que las menos utilizadas son los foros, laboratorios virtuales y las videoconferencias. 2017-08-09 2021-06-03T03:08:26Z 2021-06-03T03:08:26Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1270 10.24320/redie.2017.19.3.1270 https://hdl.handle.net/20.500.12930/6253 spa https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1270/1555 https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1270/1568 https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1270/1939 Derechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativa text/html application/pdf application/xml REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE). Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 No. 3 (2017); 115 - 125 Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 Núm. 3 (2017); 115 - 125 1607-4041 |
institution |
Repositorio Institucional |
collection |
DSpace |
language |
spa |
topic |
Information technology teaching higher education Uso de TIC instituciones de educación superior |
spellingShingle |
Information technology teaching higher education Uso de TIC instituciones de educación superior Cortes, Carolina Tapia Navarro Rangel, Yadira De la Serna Tuya, Andres Saúl Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla |
description |
This paper analyzes how full-time, part-time and hourly-contract teachers in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (BUAP) use Information and Communication Technologies (ICTs) in their academic activities. In the quantitative and correlational research, a 26-item questionnaire was administered to 71 teachers. The results obtained show that hourly-contract teachers between 25 and 38 years of age tend to make greater use of ICTs. It was found that the most widely used technologies by teachers were e-mail, multimedia presentations and webpages in general, whereas forums, virtual laboratories and video-conferences were the least used. |
format |
info:eu-repo/semantics/article |
author |
Cortes, Carolina Tapia Navarro Rangel, Yadira De la Serna Tuya, Andres Saúl |
author_facet |
Cortes, Carolina Tapia Navarro Rangel, Yadira De la Serna Tuya, Andres Saúl |
author_sort |
Cortes, Carolina Tapia |
title |
Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla |
title_short |
Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla |
title_full |
Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla |
title_fullStr |
Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla |
title_full_unstemmed |
Use of ICT in Teachers’ Academic Practices in the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla |
title_sort |
use of ict in teachers’ academic practices in the benemérita universidad autónoma de puebla |
publisher |
REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE). |
publishDate |
2017 |
url |
https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1270 |
_version_ |
1792609837451837440 |